31

Re: Vespa 946, XXI век!

уже коплю smile

32

Re: Vespa 946, XXI век!

Тут вспоминается вечный ответ маркетологов Субару на вечный вопрос журналистов:-"почему каждая новая Импреза такая уродливая и на что рассчитывает компания?", на что они из года в год отвечают:-"Каждая импреза становится культовым автомобилем, и мы знаем что делаем".
Когда появилась ET, это называли чуть ли не концом марки, однако же. Так что все будет хорошо, ценник, конечно, завышен, но думаю он пристрелочный, а так да, тоже бы купил.

Диктат и только диктат!

33

Re: Vespa 946, XXI век!

330000 рублей. 
Да ну на х..!!!!

34

Re: Vespa 946, XXI век!

Однозначно 946 - ДА, 8к евро перебор, но за 200к р - я бы взял.
Ну и понравился крепыш на предаоследней фото с выставки.

35

Re: Vespa 946, XXI век!

Кстати, а откуда тут взялась эта странная цифра 8к? Что уже кто то видел в продаже?

Vini Vidi Vici Vespa

36

Re: Vespa 946, XXI век!

shuchke пишет:

Кстати, а откуда тут взялась эта странная цифра 8к? Что уже кто то видел в продаже?

в 21ом веке есть интернет,в котором пишут цену на момент релиза в европе,такто.. у нас и за 8к не будет,очевидно,кто хочет пусь готовит 10-12 )

Viva, Crimea Vespa Club!

37

Re: Vespa 946, XXI век!

Смахивает на узкий лакшари для дочек состоятельных пап... гы-гы-гы,а у Нас широкий лакшери для сынов разнорабочих? гы-гы-гы lol

Всем Vespa!

38 Отредактировано Григорий (19-11-12 07:28:37)

Re: Vespa 946, XXI век!

Мне очень нравится, причём всё. Ценник, должен снизится, но только после снятия Lx с производства.
Если я правильно понимаю, в премиум сегменте до 150 кубов 946 заменит Lx.

39

Re: Vespa 946, XXI век!

Парни, если исходить из пресс-релиза, то весь 13 год-это предзаказ, отсюда и цена, а  офиц. продажа-2014-й год!
Цена, разумеется пристрелочная.

40

Re: Vespa 946, XXI век!

а в желтом цвете-такая порнуха... прям как SYM какой-нить... зачем голову сделали цвета ган-метал, ведь видно,что пластик..(

41

Re: Vespa 946, XXI век!

где пластик? пластиковый ток полик. монокок стальной остальные панели алюминиевый.

выглядит аппарат зачотно. по эргономике похоже на GTV по габаритам тоже. передняя подвеска и тормоза от GT опять же - ну а мотор дохлый до блевоты, адназначьна.

Ничто не остановит идею, время которой пришло! (С.Бандера)

42

Re: Vespa 946, XXI век!

.Stinger пишет:

где пластик? пластиковый ток полик. монокок стальной остальные панели алюминиевый.

выглядит аппарат зачотно. по эргономике похоже на GTV по габаритам тоже. передняя подвеска и тормоза от GT опять же - ну а мотор дохлый до блевоты, адназначьна.

И правда мотор дохлее, чем даже тот что сейчас на Lx. Плюс колесо 12 дюймов не улучшит динамику.
Видать в европе важны не понты, а низкий расход круглый год и Евро4.

43 Отредактировано Groza (19-11-12 20:25:22)

Re: Vespa 946, XXI век!

Ещё немного фоток по тематика выставки для любителе Дукатти:
http://s005.radikal.ru/i210/1211/2a/cfa2be74bced.jpg
http://s018.radikal.ru/i509/1211/df/9ee2b9c6d7aa.jpg
http://s60.radikal.ru/i170/1211/93/2e04b7787986.jpg
http://s017.radikal.ru/i404/1211/40/ed07c2f7e939.jpg
http://s017.radikal.ru/i437/1211/a0/ffd13b4c8d39.jpg
http://s019.radikal.ru/i630/1211/6c/aa723123d613.jpg

44

Re: Vespa 946, XXI век!

А фоток Ямахи нету?

45 Отредактировано Groza (19-11-12 21:45:35)

Re: Vespa 946, XXI век!

bulkinn пишет:

А фоток Ямахи нету?

у меня к сожалению не оказалось, посмотрю у коллеги с кторым ездил в аппарате...

46 Отредактировано Groza (19-11-12 22:31:05)

Re: Vespa 946, XXI век!

Триумф в разных ракурсах...
http://s53.radikal.ru/i140/1211/02/2f2feed5e7d5.jpg
http://s45.radikal.ru/i109/1211/4c/c635d22fdbe0.jpg
http://s017.radikal.ru/i423/1211/b2/2c0813f91aca.jpg
http://s018.radikal.ru/i521/1211/9c/40e81ca002c6.jpg
http://s019.radikal.ru/i632/1211/90/9b5ea3f6bb51.jpg
http://s018.radikal.ru/i523/1211/2e/1df18d9c2e1a.jpg

47

Re: Vespa 946, XXI век!

Немного фоток касающихся Весп с выставки.
http://fimq.ru/thumbs/769e1136579eec06913ac7ae7ab330ac.jpg
http://fimq.ru/thumbs/fd8b8996a4a1243eb95c06bc2a6dc092.jpg
http://fimq.ru/thumbs/25f8f88a4d76cd2cddf395e71fc6c9a4.jpg
http://fimq.ru/thumbs/f7cb781543b7f5f1c17ba8eef44f31b5.jpg
http://fimq.ru/thumbs/6117f81b53b4b11353e7a6644297ba8f.jpg

48

Re: Vespa 946, XXI век!

Не нравится новый Horn Cover у LX.

Печаль будет длиться вечно

49

Re: Vespa 946, XXI век!

а мне нравится и жёлтый и белый,и дохлый мотор,чай на дальняки всё равно не поедешь-городской он транспорт,тёлочкам в юбочках куда мощнее?

Всем Vespa!

50

Re: Vespa 946, XXI век!

Иван пишет:

а мне нравится и жёлтый и белый,и дохлый мотор,чай на дальняки всё равно не поедешь-городской он транспорт,тёлочкам в юбочках куда мощнее?

Мощнее нужно чтобы уверенно катать тёлочек в юбочках по городу.

51

Re: Vespa 946, XXI век!

Groza, выкладывай все мото-фото в тему http://forum.vespaclub.ru//viewtopic.php?id=1357
пожалуйста!

52

Re: Vespa 946, XXI век!

Парни, это я что-то на фото и чертежах путаю, или на серийной модели будет обычный передний свингарм и обычный амморт сзади? Никакого дополнительного рычага спереди, чтобы меньше клевала, и никакой дополнительной "кинематики" сзади. К слову, у Четака есть эта магическая тяга спереди smile

53

Re: Vespa 946, XXI век!

спереди да, а сзади...посмотри внимательно ещё раз:
http://modernvespa.com/uploads/user29233/topic103620/502c623684448.jpg

что-то ты адово заморочился над подвесками.... neutral

54

Re: Vespa 946, XXI век!

Krypton пишет:

Парни, это я что-то на фото и чертежах путаю, или на серийной модели будет обычный передний свингарм и обычный амморт сзади? Никакого дополнительного рычага спереди, чтобы меньше клевала, и никакой дополнительной "кинематики" сзади. К слову, у Четака есть эта магическая тяга спереди smile

то что я видел вживую - спереди обычная вилка от GTS сзади горизонтальный аморт с прогрессией (как на рисунках)

Ничто не остановит идею, время которой пришло! (С.Бандера)

55

Re: Vespa 946, XXI век!

Vespa 946

Price: ?7,270.00 (Including VAT at 20%)

Pre-orders are now being taken for the fabulous Vespa 946 model. The anticipated OTR price for this model is ?7270. The main reason for the higher than normal price ticket is the aluminium body. The single cylinder 125 cc 4 stroke, 3 valve, air cooled engine with electronic injection represents Piaggio Group's state of the art technology in scooter engines. Protype images have been gracing the pages of Vespa forums for months with scooterists eager for news on price, colours etc. The Vespa 946 is set to be a huge success but there will be very limited numbers in the UK and pre-orders are now being taken. If you are interested in securing yourself one of the limited numbers please call us on 01484 540352 for further details. Please note the price is not absolute and may alter. Indications are that it may be restricted to an initial production run of only 50 units for the UK market.
http://www.scootercrazy.com/acatalog/Vespa.html

Vini Vidi Vici Vespa

56

Re: Vespa 946, XXI век!

? - фунты стерлинги

Vini Vidi Vici Vespa

57

Re: Vespa 946, XXI век!

Interview with Marco Lambri, Director of the Piaggio Group Style Centre

Where does the name 946 come from?
From the origins of the Mp6, the prototype made in 1946, which spawned the first Vespa as we know it as a true production model. We started by drawing inspiration from this prototype because we saw it as an expression of pure design, not yet constrained by certain constructional choices which were later to condition the form of the Vespa. The purity of this design gave free rein to our imagination.

What were the goals in the design project for the Vespa 946?
Our main goal was truly ambitious: to imagine the Vespa of the future - and to do this we took inspiration from its origins, which have always been the greatest strength of this icon of Italian excellence. It was an all-new project, but with many clear references to a tradition that has made the Vespa famous and loved the world over. The first Vespa prototype was in fact the first example of an attempt to envisage the future of mobility; and in the same way, the Vespa 946 aims to prefigure the styling cues of tomorrow, but without losing its sense of continuity, as the Vespa has evolved over time without ever betraying its own spirit. The forms of the Vespa 946 anticipate the shape of Vespas of the future. Designing a new Vespa is an immense responsibility: Vespa has always embodied perfect harmony between form and function. It was not easy to maintain a balance between design and function, but without compromising either aspect.

The definitive vehicle seems to have changed very little from the prototype revealed in 2011. What was the greatest challenge in making this possible?
Effectively, the changes between the prototype and the production model have been truly minimal. The most significant of these changes are a slightly longer wheelbase and a sturdier footrest platform. And all of this was achieved despite the fact that the Vespa 946 was conceived as a pure concept with no intention at first to make it a production model. This meant that we made no concessions for production necessities when we created the prototype. And yet we succeeded in preserving the purity of the design and in keeping very true to the concept seen in 2011, which was such a success that it convinced us to develop it for production. This, however, is the job of the designer: to make what was previously impossible reality, working in close contact with the engineers, while the job of the engineers is to do what Piaggio does best, to ensure reliability and peace of mind. There's nothing remotely like it in production today, nothing so refined, and nothing so advanced and sophisticated.

Is this the most technological Vespa ever built?
Undoubtedly. It's the first to use such a prestigious material as aluminium for the side pods, the front bumper and the handlebar. This was not just for the sake of it, however: for example, if we hadn't chosen to use this metal for the die-cast saddle mount, with its structural ribbing, it would never have been so essential and light while still being capable of withstanding considerable loads. Similarly, if we hadn't used aluminium for the handlebars, we would never have been able to recreate the distinctive robust and light handlebar of the Mp6. There are other examples of this perfect balance between form and function. The Vespa 946 is the most advanced expression possible of sophistication and modernity. And this is why we could not leave out systems such as ABS and even ASR traction control. In the scooter segment, this latter system is currently offered exclusively by Piaggio Group products. The technological heart of the Vespa 946 is the latest and most sophisticated evolution in Piaggio engine design. The new 3-valve 125 cc unit, which also powers the Vespa LX and Vespa S, sets new benchmarks for its class, delivering a fuel economy of 55 Km/l combined with record-breaking low emissions and limited maintenance. There are other very interesting technical solutions, such as the horizontal rear shock absorber with progressive linkage, the composite 12” wheels - a first for a small Vespa - and the full LED headlamp.

What aspect of are you proudest of?
Probably the attention to detail. Every tiny detail has been treated with the same care as if it were part of a Swiss watch. This even extends to the parts that you don't see, because I believe that attention to detail also means focusing just as much on what you don't see as on what you do. All the parts are well crafted, proportional and functional. Just one example of this that I can give is the handlebar/headlamp assembly. The Vespa of the future had to have its headlamp on the handlebar and not on the mudguard, as on the Mp6, mainly for safety reasons, but also because the 946 was not intended to be just another exercise in vintage design. However, we also wanted to leave the naked, pure style of the handlebar on the prototype as intact as possible. And this led once again to the choice of lightweight aluminium to create a small but potent full LED headlamp.

Печаль будет длиться вечно

58

Re: Vespa 946, XXI век!

http://www.vespa.com/bundles/piaggiovespa/img/content/946/lancio1.jpg

Печаль будет длиться вечно

59

Re: Vespa 946, XXI век!

http://www.vespa.com/bundles/piaggiovespa/img/content/946/accessories1.jpg
http://www.vespa.com/bundles/piaggiovespa/img/content/946/accessories6.jpg

Печаль будет длиться вечно

60

Re: Vespa 946, XXI век!

http://www.vespa.com/bundles/piaggiovespa/img/content/946/gallery/01.jpg
http://www.vespa.com/bundles/piaggiovespa/img/content/946/gallery/02.jpg
http://www.vespa.com/bundles/piaggiovespa/img/content/946/gallery/03.jpg
http://www.vespa.com/bundles/piaggiovespa/img/content/946/gallery/04.jpg
http://www.vespa.com/bundles/piaggiovespa/img/content/946/gallery/05.jpg
http://www.vespa.com/bundles/piaggiovespa/img/content/946/gallery/06.jpg
http://www.vespa.com/bundles/piaggiovespa/img/content/946/gallery/07.jpg

Печаль будет длиться вечно